16 Jun 2013

Bila 'Bertemu' Hobi Lama : Novel - Bila Blogger Jadi Maid!

Dua hari cuti baru ni habiskan masa dengan baca novel - Bila Bloger Jadi Maid. Serius, dah lama saya tak baca novel kot, ada la dalam 3 tahun. Sejak start kerja. Sibuk la kononnya. huhuhu.. Novel tu pun bukan saya punya, anak saudara yang punya. Sebab tidur rumah dia haritu, then tak tahu nak buat apa, terus je sambar novel tu yang ada atas meja studynya.. erm... not bad la, menarik jugaklah novel tu. menariklah sampai pukul 3:00 pagi saya tak tidur-tidur lagi.. haha.. Pagi tu mulalah mengantuk bila join seminar GABEM di Dewan MPK.


Okey, back to the story..

Kalau sebelum ni, saya memang hantu novel, tambah pula kakak ipar, Kak Nora sekepala. Dialah yang banyak beli novel, saya tumpang sekaki. haha.. Sampai berpuluh-puluh novel kot kat rumah mami tu. Zaman sekolah dulu, saya lebih suka novel hasil karya Ahadiat Akashah. Kak Nora pula lebih suka novel keluaran Alaf 21, so kami selalulah tukar-tukar novel. 

Kadang-kadang tu bila baca novel, sampai boleh fikir, bestnya hidup watak-watak utama tu. heee.. Pernah jugak terfikir nak hasilkan novel sendiri tapi bila je nak start, otak jadi beku, idea terus hilang. huhu.. tapi impian tu tak pernah luntur. InsyaAllah suatu hari nanti, saya nak hasilkan novel sendiri. :)

Novel sekarang lebih banyak similar tambah lagi jalan cerita tu kita dah boleh agak ending nya. Tu yang buat saya jarang sangat nak baca novel sekarang. Semua nak buat novel macam Ombak Rindu yang meletop - letop tu.. Sekarang ni ada satu lagi Novel yang akan difilemkan : Pilot Cafe. Super Best novel tu. Hasil karya Ahadiat Akashah juga bersama Zuraidah Othaman. Tak sabar nak tengok weh! Memang suka sangat hasil karya Ahadiat Akashah sebab jalan cerita novel-novelnya lain dari yang lain..

Okeylah, dah kena sambung kerja balik. Ni saja je update blog sebab ambil mood sebelum mulakan kerja konon-kononnya. haha.. Jumpa lagi!!!


xoxo

hhm

1 ulasan:

  1. kalau pergi popular or mph , ambik apa2 novel belek belakang je. sbb dah tahu ending mesti bahagia. huhu.

    BalasPadam