13 Julai 2009

kematian si IBU TUA

Kematian si ibu tua semalam amat menyedihkan. walaupun bukan sebab kemalangan, tapi sebab sakit tua buat saya rasa sedih juga. ia pergi dihadapan saya. sayu.. :-( family saya paggil ia ibu tua sebab umur nya mungkin dah lebih dari 10 tahun, saya sendiri pun tak pasti. tahun 1999, si ibu tua dah ada di rumah saya. ibu tua adalah kucing peliharaan arwah nenek saudara saya. arwah nenek saya meninggal pada tahun 1999.

walaupun tak begitu sukakan kucing tapi saya tak sampai hati nak buang. lama-kelamaan, keturunannya bertambah di rumah saya sampai pernah mencecah 10 ekor. semuanya family saya jaga. sekarang cuma tinggal 5 ekor. sampai bila-bila pun waris ibu tua akan kekal di rumah saya.
gambar ni saya ambil 2 hari sebelum kematian ibu tua. masa ni pun dah tak makan, cuma minum je. sedih sangat tegok keadaan ia masa tu.

xoxo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan