03 Februari 2009

SORRY CHEMONG!

Dari pagi tadi, chemong dah mengiau-giau di luar rumah. erm.. lynda bagi roti, dia makan. tapi bila yana bagi biskut kesukaan rakan-rakannya, tak pula dijamah. demand pulak si chemong hari ni. pelik jugak perangai dia hari ni, selalu tak la macam tu. pagi tu masa aku kelaur rumah untuk panaskan enjin kereta, dia melilit di kakiku. erm.. aku rimas sebenarnya tapi aku biarkan saja. terdetik di hatiku, sesuatu yang tak kena dengan chemong hari ni.

tengah hari, aku da terlewat ke kelas. bila semua dah masuk dalam kereta, aku terus masuk gear 'R'. tetiba, aku terasa terlanggar sesuatu. aku undurkan sikit, nampak la chemong tengah menggelepur. ALAMAK!! aku terlanggar chemong.. aku berhentikan kereta. eja macam nak menangis dah.. dalam 2 minit tegok keadaan chemong, kami tinggalkan dia masih menggelepur. senyap! semua tak bercakap dalam kereta, mungkin terkenangkan chemong.

habis kelas, aku terus memecut kereta. niat hati nak tengok chemong kali terakhir. tapi sampai je di rumah. chemong dah tak der. dia dah mati dan yana bersama jiran sebelah, pali dah selamat taman chemong di halaman rumah kami. chemong.. i'm sorry. aku tak sengaja..

xoxo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan